Obchodné podmienky
Obchodné podmienky
Článok I.
Základné ustanovenia obchodných podmienok
1. Tieto obchodné podmienky (ďalej iba „OP“) upravujú práva a povinností strán kúpnej zmluvy uzatvorenej medzi predávajúcim – obchodníkom, ktorým je ÁČKO, a. s., so sídlom Textilná 19, 034 01 Ružomberok, IČO: 31 577 148, zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Žilina, oddiel: Sa, na vložke č. 151/L a kupujúcim – spotrebiteľom, ktorej predmetom je kúpa a predaj tovaru na internetovej stránke internetového obchodu predávajúceho www.adelafilipp.sk
2. Kontaktné a iné údaje predávajúceho:
e-mail: info@adelafilipp.sk
sídlo: Textilná 19, Ružomberok 034 01
DIČ: 2020430489
IČ DPH: SK2020430489
bankové spojenie: Všeobecná úverová banka, a. s.
číslo účtu: 1254696655/0200
číslo účtu v tvare IBAN: SK56 0200 0000 0012 5469 6655
BIC: SUBASKBX
poskytovanie e-shopového riešenia: BiznisWeb, s. r. o.
3. Orgán dozoru vykonávajúci dohľad:
Slovenská obchodná inšpekcia (SOI)
Inšpektorát SOI pre Žilinský kraj
Predmestská 71, P.O. Box B-89; 011 79 Žilina 1
odbor technickej kontroly výrobkov a ochrany spotrebiteľa
tel. č.: 041/ 7632 130
fax č.: 041/ 7632 139
e-mail: za@soi.sk
webové sídlo: https://www.soi.sk/
4. Kupujúcim sa v zmysle týchto OP rozumie spotrebiteľ, t. j. fyzická osoba, ktorá v súvislosti so spotrebiteľskou zmluvou, z nej vyplývajúcim záväzkom alebo pri obchodnej praktike nekoná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania.
5. Predávajúcim sa v zmysle týchto OP rozumie obchodník, t. j. osoba, ktorá v súvislosti so spotrebiteľskou zmluvou, z nej vyplývajúcim záväzkom alebo pri obchodnej praktike koná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania, a to aj prostredníctvom inej osoby, ktorá koná v jej mene alebo na jej účet.
6. Tovarom sa v zmysle týchto OP rozumie akákoľvek hmotná hnuteľná vec; tovarom je aj elektrina, voda alebo plyn, ktoré sú na predaj v obmedzenom objeme alebo v určenom množstve, a hmotný nosič, ktorý slúži výlučne ako nosič digitálneho obsahu, najmä CD, DVD, USB kľúč a pamäťová karta.
7. Predaná vec je v súlade s dohodnutými požiadavkami, ak najmä:
a) zodpovedá opisu, druhu, množstvu a kvalite vymedzeným v zmluve,
b) je vhodná na konkrétny účel, s ktorým kupujúci oboznámil predávajúceho najneskôr pri uzavretí zmluvy a s ktorým predávajúci súhlasil,
c) vyznačuje sa v zmluve vymedzenou schopnosťou plniť funkcie s ohľadom na svoj účel (ďalej len „funkčnosť“),
d) vyznačuje sa ďalšími vlastnosťami vymedzenými v zmluve,
e) je dodaná so všetkým príslušenstvom vymedzeným v zmluve,
f) je dodaná s návodom na použitie vrátane návodu na montáž a inštaláciu, ako bolo vymedzené v zmluve.
8. Predaná vec je v súlade so všeobecnými požiadavkami, ak najmä:
a) je vhodná na všetky účely, na ktoré sa vec rovnakého druhu bežne používa s prihliadnutím najmä na právne predpisy, technické normy alebo na kódexy správania platné pre príslušné odvetvie, ak technické normy neboli vypracované,
b) zodpovedá opisu a kvalite vzorky alebo modelu, ktoré predávajúci sprístupnil kupujúcemu pred uzavretím zmluvy,
c) je dodaná s príslušenstvom, obalom a návodmi vrátane návodu na montáž a inštaláciu, ktoré môže kupujúci dôvodne očakávať, a
d) je dodaná v množstve, kvalite a s vlastnosťami vrátane funkčnosti, kompatibility, bezpečnosti a schopnosti zachovať si pri bežnom používaní svoju funkčnosť a výkonnosť (ďalej len „životnosť“), aké sú bežné pre vec rovnakého druhu a aké môže kupujúci dôvodne očakávať vzhľadom na povahu predanej veci a s prihliadnutím na akékoľvek verejné vyhlásenie predávajúceho alebo inej osoby v rovnakom dodávateľskom reťazci vrátane výrobcu, alebo v ich mene, a to najmä pri propagácii veci alebo na jej označení; za výrobcu sa považuje zhotoviteľ veci, dovozca veci na trh Európskej únie z tretej krajiny alebo iná osoba, ktorá sa označuje za výrobcu tým, že na vec umiestni svoje meno, ochrannú známku alebo iné rozlišujúce označenie.
9. Primeranou lehotou v oblasti zodpovednosti za vady sa v zmysle týchto OP rozumie najkratší čas, ktorý predávajúci potrebuje na posúdenie vady a na opravu alebo výmenu veci s prihliadnutím na povahu veci a povahu a závažnosť vady.
10. Zmluvou uzavretou na diaľku sa v zmysle týchto OP rozumie zmluva medzi obchodníkom a spotrebiteľom dohodnutá a uzavretá výlučne prostredníctvom jedného alebo viacerých prostriedkov diaľkovej komunikácie bez súčasnej fyzickej prítomnosti obchodníka a spotrebiteľa, najmä využitím online rozhrania, elektronickej pošty, telefónu, faxu, adresného listu alebo ponukového katalógu.
Článok II
Práva a povinnosti predávajúceho a kupujúceho
1. Predávajúci má najmä tieto povinnosti:
a) dodať objednaný tovar kupujúcemu v dohodnutom množstve, kvalite, lehote a zabaliť ho alebo vybaviť na prepravu spôsobom potrebným na jeho uchovanie a ochranu, a
b) odovzdať kupujúcemu najneskôr spolu s tovarom v písomnej alebo elektronickej podobe všetky doklady potrebné na prevzatie a užívanie tovaru a ďalšie doklady predpísané platnými právnymi predpismi (návod v slovenskom jazyku, daňový doklad, etc.).
2. Predávajúci má právo na úplné zaplatenie kúpnej ceny od kupujúceho za dodaný tovar.
3. Kupujúci má najmä nasledujúce povinnosti:
a) prevziať tovar, a
b) zaplatiť predávajúcemu dohodnutú kúpnu cenu včas vrátane nákladov na doručenie tovaru.
4. Kupujúci má právo na dodanie tovaru v množstve, kvalite, lehote a mieste dohodnutom stranami zmluvy.
Článok III.
Uzavretie kúpnej zmluvy
1. K uzavretiu kúpnej zmluvy dochádza záväzným akceptovaním návrhu na uzatvorenie kúpnej zmluvy. Tento návrh je vo forme kupujúcim vyplneného objednávkového formulára.
2. Objednávkový formulár vyplní kupujúci takým spôsobom, že si vyberie z ponuky e-shopu tovar, ten následne vloží do košíka, vyplní požadované údaje a zvolí si možnosť dopravy a platby.
3. Objednávkový formulár kupujúci odošle kliknutím na tlačidlo „Záväzne objednať s povinnosťou platby“. Momentom odoslania objednávkového formuláru sa tento návrh na uzatvorenie kúpnej zmluvy stáva zo strany kupujúceho záväzný.
4. Predávajúci obratom, najneskôr však v nasledujúci pracovný deň, potvrdí prijatie návrhu – objednávky prostredníctvom elektronickej správy (email), v ktorej predmete bude uvedené „Vaša acko.sk objednávka bola prijatá.“ Toto potvrdenie sa považuje za záväzné akceptovanie návrhu.
5. Súčasťou elektronickej správy (email), ktorou sa kupujúcemu oznamuje záväzné akceptovanie návrhu na uzavretie kúpnej zmluvy, je:
- elektronická kópia aktuálnych OP (vrátane reklamačného poriadku),
- formulár na uplatnenie reklamácie tovaru a
- formulár na odstúpenie od zmluvy.
6. Ak počas vytvárania objednávky v e-shope predávajúceho kupujúci nenájde výrobok, o ktorý má záujem alebo sa zvolený výrobok „nedá“ objednať, predávajúci vyzýva kupujúceho, aby napísal email na adresu info@adelafilipp.sk, obsahom ktorého bude zoznam výrobkov, ktoré chce kupujúci objednať a s jeho kontaktnými informáciami. Alternatívne môže kupujúci zatelefonovať na tel. č. +421 911 364 320.
7. Ak kupujúci neobdržal email uvedený v čl. III. ods. 4 OP, vrátane jeho príloh, predávajúci vyzýva kupujúceho, aby ho ohľadom tejto skutočnosti bezodkladne kontaktoval na tel. č. +421 911 364 320.
Článok IV.
Dojednania o kúpnej cene a náklady na doručenie
1. Kupujúci zaplatí predávajúcemu kúpnu cenu tovaru dohodnutú v kúpnej zmluve vrátane nákladov na doručenie tovaru bezhotovostným prevodom na účet predávajúceho, online platbou platobnou kartou, platbou na dobierku (v hotovosti alebo platobnou kartou) alebo platbou v hotovosti na predajni. Všetky ceny uvedené na internetovej stránke predávajúceho sú konečné. Prípadné náklady na dopravu a balné budú zaúčtované na konci objednávky. O ich výške je však kupujúci informovaný pred odoslaním vyplneného objednávkového formuláru.
2. Ak kupujúci zaplatí predávajúcemu kúpnu cenu vrátane nákladov na doručenie tovaru bezhotovostným prevodom, za deň platby sa považuje deň, v ktorý bola celá kúpna cena pripísaná na účet predávajúceho.
3. Kupujúci sa zaväzuje zaplatiť predávajúcemu kúpnu cenu za dohodnutý tovar vrátane nákladov na doručenie tovaru v lehote podľa kúpnej zmluvy, najneskôr však pri prevzatí tovaru.
4. Náklady na doručenie sú nasledujúce:
a) Pri objednávke do 39€ je náklad na doručenie vo výške 5,00€ vrátane DPH.
b) Pri objednávke nad 39€ je náklad na doručenie vo výške 0,00€.
c) Pri osobnom odbere sa náklad na doručenie neúčtuje.
d) Pri platbe na dobierku je náklad na spracovanie vo výške 1,00€.
5. Maximálna hmotnosť doručovanej zásielky je 30kg.
6. Predávajúci je platca DPH.
7. Kúpna cena sa uvádza vždy vrátane 20% DPH.
8. Kúpna cena nezahŕňa náklady na doručenie.
9. Náklady na doručenie nepokrývajú inštaláciu a vynesenie tovaru. Tieto služby predávajúci neposkytuje.
10. Predávajúci si vyhradzuje právo poskytnúť doručenie tovaru zdarma.
11. Osobný odber sa vykonáva na adrese: Textilná 19, Ružomberok 034 01.
Článok V.
Dodanie tovaru a platobné podmienky
1.Objednávky dodáva predávajúci v najkratšom možnom čase, najneskôr však v lehote do 30 dní odo dňa uzavretia kúpnej zmluvy. V prípade, ak je objednaný tovar na sklade, obvykle je dodaný do 7 pracovných dní odo dňa uzavretia kúpnej zmluvy. V prípade, ak objednaný tovar na sklade nie je a bol zadaný do výroby, obvykle je dodaný do 14 pracovných dní odo dňa uzavretia kúpnej zmluvy s tým, že pracovník zákazníckeho servisu našej spoločnosti Vás o tejto skutočnosti bude informovať do 24 hodín od prijatia objednávky.
V prípade, ak sa ukáže, že tovar, ktorý si kupujúci objednal, nie je na sklade a k jeho dodaniu by bolo nutné dať ho do výroby, kupujúci má právo stornovať svoju objednávku. Stornovanie objednávky kupujúci oznámi predávajúcemu zrozumiteľným spôsobom a vhodnou formou (telefonátom, emailom alebo osobne). Kupujúci nemôže stornovať svoju objednávku po tom, čo uzavrel kúpnu zmluvu s predávajúcim (v takom prípade môže odstúpiť od zmluvy).
Súčasne so stornovaním objednávky vráti predávajúci kupujúcemu všetky finančné plnenia, ktoré od kupujúceho získal a to rovnakou formou, akou ich získal, príp. podľa dohody.
2. Predávajúci sa zaväzuje, že kupujúceho bude včas informovať o presnom čase dodania zakúpeného tovaru.
3. Ak predávajúci nesplnil svoj záväzok dodať vec v dohodnutej lehote, kupujúci ho vyzve, aby dodal vec v ním poskytnutej dodatočnej primeranej lehote. Ak predávajúci nedodá vec ani v tejto dodatočnej primeranej lehote, kupujúci je oprávnený odstúpiť od zmluvy.
Okrem toho, ak predávajúci nedodá vec včas, kupujúci môže od zmluvy odstúpiť aj bez poskytnutia dodatočnej primeranej lehoty podľa § 517 ods. 1 Občianskeho zákonníka, ak
a) predávajúci odmietol vec dodať,
b) včasné dodanie bolo mimoriadne dôležité vzhľadom na všetky okolnosti uzavretia zmluvy, alebo
c) kupujúci pred uzavretím zmluvy predávajúceho oboznámil, že včasné dodanie je mimoriadne dôležité.
4. Kupujúci je povinný prevziať tovar osobne alebo zabezpečiť, aby tovar zaňho prevzala iná osoba. Ak bude potrebné dodávku tovaru opakovať z dôvodu neprítomnosti kupujúceho na mieste určenom v kúpnej zmluve, všetky náklady s tým vzniknuté hradí kupujúci, a to najmä opakované dodanie tovaru na mieste určenom v kúpnej zmluve a skladné. V prípade opakujúceho sa (t. j. druhé neúspešné doručenie tovaru) neúspešného doručenia tovaru je predávajúci oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy.
5. Tovar sa považuje za prevzatý kupujúcim okamihom, keď kupujúci alebo ním určená tretia osoba okrem dopravcu prevezme všetky časti objednaného tovaru, alebo ak sa
a) tovary objednané kupujúcim v jednej objednávke dodávajú oddelene, okamihom prevzatia tovaru, ktorý bol dodaný ako posledný,
b) dodáva tovar pozostávajúci z viacerých dielov alebo kusov, okamihom prevzatia posledného dielu alebo posledného kusu,
c) tovar dodáva opakovane počas určitej doby, okamihom prevzatia prvého tovaru.
6. Kupujúci je oprávnený skontrolovať zásielku pri jej doručení. V prípade zistenia poškodenia tovaru pri jeho prevzatí kupujúcim má tento možnosť odmietnuť tovaru prevziať. Kupujúcemu dôrazne odporúčame, aby v tomto prípade kontaktoval kupujúceho na tel. č. +421 911 364 320.
7. Kupujúci je oprávnený v prípade nedodania tovaru predávajúcim v lehote uvedenej v obchodných podmienkach odstúpiť od kúpnej zmluvy a predávajúci je povinný vrátiť kupujúcemu už zaplatenú časť kúpnej ceny.
8. V každej zásielke je priložená faktúra (daňový doklad).
9. Spôsoby platieb: platba vopred bezhotovostným prevodom na účet predávajúceho, platba na dobierku u prepravcu (v hotovosti alebo platobnou kartou), platba kartou a platba v hotovosti na predajni.
10. Ak kupujúci neobdržal zásielku s objednaným tovarom ani po štyroch dňoch po doručení informácie o zaslaní tovaru, predávajúci vyzýva kupujúceho, aby ho ohľadom tejto skutočnosti bezodkladne kontaktoval na tel. č. +421 911 364 320.
Článok VI.
Nadobudnutie vlastníctva a prechod nebezpečenstva škody na tovare
1. Tovar zostáva majetkom predávajúceho do momentu dodania tovaru kupujúcemu. Tovar je dodaný kupujúcemu jeho prevzatím (čl. V ods. 5). Momentom prevzatia tovaru sa stáva vlastníkom tovaru kupujúci.
2. Nebezpečenstvo škody na tovare prechádza na kupujúceho v momente, keď prevezme tovar (čl. V ods. 5 OP).
Článok VII.
Reklamačný poriadok a zodpovednosť za vady (zákonná záruka)
1. Tovar musí byť v súlade s dohodnutými požiadavkami (viď čl. I. ods. 7 OP a § 616 Občianskeho zákonníka) a všeobecnými požiadavkami (viď čl. I. ods. 8 OP a § 617 Občianskeho zákonníka).
2. Tovar má vady, ak nie je v súlade s dohodnutými alebo všeobecnými požiadavkami, alebo ak jeho používanie znemožňujú alebo obmedzujú práva tretej osoby, vrátane práv duševného vlastníctva.
3. Predávajúci nesie zodpovednosť za akúkoľvek vadu, ktorú má tovar v čase jeho dodania a ktorá sa prejaví do dvoch rokov od dodania tovaru (zákonná záruka).
4. Ak sa táto vada prejaví do uplynutia dvojročnej lehoty od dodania tovaru, predpokladá sa, že ide o vadu, ktorú mal tovar už v čase dodania. Tento predpoklad neplatí, ak sa preukáže opak alebo ak je nezlučiteľný s povahou veci alebo vady.
5. Ak ma tovar vady, za ktoré zodpovedá predávajúci, má kupujúci nasledujúce práva:
a) právo na odstránenie vady opravou alebo výmenou,
b) právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny,
c) právo na odstúpenie od zmluvy.
6. Kupujúci môže uplatniť práva zo zodpovednosti za vady (predchádzajúci odsek) vrátane § 621 ods. 2 Občianskeho zákonníka iba v prípade, ak vytkol predávajúcemu vadu v lehote 2 mesiacov od zistenia vady, najneskôr však do uplynutia dvojročnej lehoty od dodania tovaru.
7. Vadu možno vytknúť v ktorejkoľvek prevádzkarni predávajúceho, u inej osoby, o ktorej predávajúci oboznámil kupujúceho pred uzavretím zmluvy alebo pred odoslaním objednávky, alebo prostriedkami diaľkovej komunikácie na adrese sídla alebo miesta podnikania predávajúceho alebo na inej adrese, o ktorej predávajúci oboznámil kupujúceho pri uzavretí zmluvy alebo po uzavretí zmluvy.
Ak pred uzavretím zmluvy alebo, ak sa zmluva uzatvára na základe objednávky kupujúceho, pred odoslaním objednávky, predávajúci oboznámil kupujúceho, že vady možno vytknúť aj u inej osoby, konanie alebo opomenutie tejto osoby sa na účely zodpovednosti za vady považuje za konanie alebo opomenutie predávajúceho.
Ak kupujúci vytkol vadu poštovou zásielkou, ktorú predávajúci odoprel prijať, zásielka sa považuje za doručenú v deň odopretia.
8. Predávajúci poskytne kupujúcemu písomné potvrdenie o vytknutí vady bezodkladne po vytknutí vady kupujúcim. Predávajúci v potvrdení o vytknutí vady uvedie primeranú lehotu, v ktorej vadu odstráni. Lehota oznámená podľa predchádzajúcej vety nesmie byť dlhšia ako 30 dní odo dňa vytknutia vady, ak dlhšia lehota nie je odôvodnená objektívnym dôvodom, ktorý predávajúci nemôže ovplyvniť.
9. Ak predávajúci odmietne zodpovednosť za vady, dôvody odmietnutia písomne oznámi kupujúcemu. Ak kupujúci znaleckým posudkom alebo odborným stanoviskom vydaným akreditovanou osobou, autorizovanou osobou alebo notifikovanou osobou preukáže zodpovednosť predávajúceho za vadu, môže vytknúť vadu opakovane a predávajúci nemôže odmietnuť zodpovednosť za vadu; na opakované vytknutie vady sa § 621 ods. 3 Občianskeho zákonníka nevzťahuje. Na náklady kupujúceho spojené so znaleckým posudkom a odborným stanoviskom sa vzťahuje § 509 ods. 2 Občianskeho zákonníka.
10. Kupujúci má právo zvoliť si odstránenie vady výmenou veci alebo opravou veci. Kupujúci si nemôže zvoliť spôsob odstránenia vady, ktorý nie je možný alebo ktorý by v porovnaní s druhým spôsobom odstránenia vady spôsobil predávajúcemu neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti, najmä na hodnotu, ktorú by mala vec bez vady, na závažnosť vady a na skutočnosť, či by druhý spôsob odstránenia vady spôsobil kupujúcemu značné ťažkosti.
11. Predávajúci môže odmietnuť odstránenie vady, ak oprava ani výmena nie sú možné alebo ak by si vyžadovali neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti vrátane okolností podľa predchádzajúceho odseku druhej vety.
12. Predávajúci opraví alebo vymení vec v primeranej lehote po tom, čo kupujúci vytkol vadu, bezplatne, na vlastné náklady a bez spôsobenia závažných ťažkostí kupujúcemu s ohľadom na povahu veci a účel, na ktorý kupujúci vec požadoval.
13. Na účely opravy alebo výmeny kupujúci odovzdá alebo sprístupní vec predávajúcemu alebo osobe podľa § 622 ods. 5 Občianskeho zákonníka (tzv. „iná osoba“). Náklady prevzatia veci znáša predávajúci.
14. Predávajúci dodá opravenú vec alebo náhradnú vec kupujúcemu na vlastné náklady rovnakým alebo obdobným spôsobom, akým mu kupujúci dodal vadnú vec, ak sa strany nedohodnú inak. Ak kupujúci neprevezme vec v lehote šiestich mesiacov odo dňa, kedy ju mal prevziať, môže predávajúci vec predať. Ak ide o vec väčšej hodnoty, predávajúci kupujúceho o zamýšľanom predaji vopred upovedomí a poskytne mu primeranú dodatočnú lehotu na prevzatie veci. Predávajúci bezodkladne po predaji vyplatí kupujúcemu výťažok z predaja veci po odpočítaní nákladov, ktoré účelne vynaložil na jej úschovu a predaj, ak kupujúci uplatní právo na podiel z výťažku v primeranej lehote uvedenej predávajúcim v oznámení o zamýšľanom predaji veci. Predávajúci môže vec na vlastné náklady zničiť, ak sa ju nepodarilo predať alebo ak predpokladaný výťažok z predaja nebude postačovať ani na úhradu nákladov, ktoré predávajúci účelne vynaložil na úschovu veci, a nákladov, ktoré by predávajúci musel nevyhnutne vynaložiť na jej predaj.
15. Predávajúci pri odstránení vady zabezpečí odstránenie veci a inštaláciu opravenej veci alebo náhradnej veci, ak si výmena alebo oprava vyžaduje odstránenie vadnej veci, ktorá bola nainštalovaná v súlade s jej povahou a účelom pred tým, ako sa vada prejavila. Predávajúci a kupujúci sa môžu dohodnúť, že odstránenie veci a inštaláciu opravenej alebo náhradnej veci zabezpečí kupujúci na náklady a nebezpečenstvo predávajúceho.
16. Pri odstránení vady výmenou veci nemá predávajúci právo na náhradu škody spôsobenú bežným opotrebovaním veci a na odplatu za bežné užívanie veci pred jej výmenou.
17. Predávajúci zodpovedá za vady náhradnej veci podľa § 619 Občianskeho zákonníka.
18. Kupujúci má právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo môže odstúpiť od kúpnej zmluvy aj bez poskytnutia dodatočnej primeranej lehoty podľa § 517 ods. 1 Občianskeho zákonníka, ak
a) predávajúci vec neopravil ani nevymenil,
b) predávajúci vec neopravil ani nevymenil v súlade s § 623 ods. 4 a 6 Občianskeho zákonníka,
c) predávajúci odmietol odstrániť vadu podľa § 623 ods. 2 Občianskeho zákonníka,
d) vec má rovnakú vadu napriek oprave alebo výmene veci,
e) vada je takej závažnej povahy, že odôvodňuje okamžitú zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpenie od kúpnej zmluvy, alebo
f) predávajúci vyhlásil alebo je z okolností zrejmé, že vadu neodstráni v primeranej lehote alebo bez spôsobenia závažných ťažkostí pre kupujúceho.
19. Pri posudzovaní práva kupujúceho na zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpenie od kúpnej zmluvy podľa predchádzajúceho odseku písm. d) a e) sa zohľadnia všetky okolnosti, najmä druh a hodnota veci, povaha a závažnosť vady a možnosť od kupujúceho objektívne žiadať, aby dôveroval v schopnosť predávajúceho odstrániť vadu.
20. Zľava z kúpnej ceny musí byť primeraná rozdielu hodnoty predanej veci a hodnoty, ktorú by vec mala, ak by bola bez vád.
21. Kupujúci nemôže odstúpiť od kúpnej zmluvy podľa čl. VII. odseku 18 OP, ak sa kupujúci spolupodieľal na vzniku vady alebo ak je vada zanedbateľná. Dôkazné bremeno, že sa kupujúci spolupodieľal na vzniku vady a že vada je zanedbateľná, nesie predávajúci.
22. Ak sa zmluva týka kúpy viacerých vecí, kupujúci môže od nej odstúpiť len vo vzťahu k vadnej veci. Vo vzťahu k ostatným veciam môže odstúpiť od zmluvy, len ak nemožno dôvodne očakávať, že bude mať záujem ponechať si ostatné veci bez vadnej veci.
23. Kupujúci po odstúpení od zmluvy alebo jej časti vráti vec predávajúcemu na náklady predávajúceho. Predávajúci zabezpečí odstránenie veci, ktorá bola nainštalovaná v súlade s jej povahou a účelom pred tým, ako sa vada prejavila. Ak predávajúci vec v primeranej lehote neodstráni, môže kupujúci zabezpečiť odstránenie a doručenie veci predávajúcemu na náklady a nebezpečenstvo predávajúceho.
24. Predávajúci po odstúpení od zmluvy vráti kupujúcemu kúpnu cenu najneskôr do 14 dní odo dňa vrátenia veci predávajúcemu alebo po preukázaní, že kupujúci zaslal vec predávajúcemu, podľa toho, ktorý okamih nastane skôr.
25. Predávajúci vráti kúpnu cenu kupujúcemu alebo mu vyplatí zľavu z kúpnej ceny rovnakým spôsobom, aký použil kupujúci pri zaplatení kúpnej ceny, ak kupujúci výslovne nesúhlasí s iným spôsobom úhrady. Všetky náklady spojené s úhradou znáša predávajúci.
26. Predávajúci nemá právo na náhradu škody spôsobenú bežným opotrebovaním veci a na odplatu za bežné užívanie veci pred odstúpením od kúpnej zmluvy.
Článok VIII.
Odstúpenie od kúpnej zmluvy a prípady, keď od kúpnej zmluvy nie je možné odstúpiť
1. Predávajúci je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy z dôvodu vypredania zásob, nedostupnosti tovaru alebo ak výrobca, dovozca alebo dodávateľ tovaru dohodnutého v kúpnej zmluve prerušil výrobu alebo vykonal také závažné zmeny, ktoré znemožnili realizáciu splnenia povinností predávajúceho vyplývajúcich z kúpnej zmluvy alebo z dôvodov vyššej moci, alebo ak ani pri vynaložení všetkého úsilia, ktoré možno od neho spravodlivo požadovať, nie je schopný dodať tovar zákazníkovi v lehote určenej týmito obchodnými podmienkami. Taktiež je predávajúci oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy, ak nie je schopný dodať kupujúcemu objednaný tovar v cene, ktorá je uvedená v internetovom obchode. Predávajúci je povinný o tejto skutočnosti ihneď informovať kupujúceho a vrátiť mu už zaplatenú zálohu za tovar dohodnutý v kúpnej zmluve v lehote do 14 dní od oznámenia o odstúpení od zmluvy rovnakým spôsobom, aký použil kupujúci pri svojej platbe. Tým nie je dotknuté právo kupujúceho dohodnúť sa s predávajúcim na inom spôsobe platby, ak v súvislosti s tým kupujúcemu nebudú účtované žiadne ďalšie poplatky.
2. Predávajúci je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy aj v prípade, ak kupujúci neprevzal tovar do 5 pracovných dní odo dňa, keď bol kupujúci povinný tento tovar prevziať.
3. Kupujúci nie je oprávnený odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku, predmetom ktorej je:
a) poskytnutie služby, ak
- došlo k úplnému poskytnutiu služby a
- poskytovanie služby začalo pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy s výslovným súhlasom kupujúceho a kupujúci vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy po úplnom poskytnutí služby, ak je podľa zmluvy kupujúci povinný zaplatiť cenu,
b) dodanie alebo poskytnutie produktu, ktorého cena závisí od pohybu cien na finančnom trhu, ktorý predávajúci nemôže ovplyvniť a ku ktorému môže dôjsť počas plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy,
c) dodanie tovaru vyrobeného podľa špecifikácií kupujúceho alebo tovaru vyrobeného na mieru,
d) dodanie tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu kvality alebo skaze,
e) dodanie tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov, ak ochranný obal bol po dodaní porušený,
f) dodanie tovaru, ktorý vzhľadom na svoju povahu môže byť po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným tovarom,
g) dodanie alkoholických nápojov, ktorých cena bola dohodnutá v čase uzavretia zmluvy, pričom ich dodanie je možné uskutočniť najskôr po 30 dňoch a ich cena závisí od pohybu cien na trhu, ktorý predávajúci nemôže ovplyvniť,
h) vykonanie naliehavých opráv alebo údržby počas návštevy u kupujúceho, o ktorú kupujúci výslovne požiadal predávajúceho; to neplatí pre zmluvu, ktorej predmetom je poskytnutie inej služby ako oprava alebo údržba, a pre zmluvu, ktorej predmetom je dodanie iného tovaru ako náhradného dielu potrebného na vykonanie opravy alebo údržby, ak boli zmluvy uzavreté počas návštevy predávajúceho u kupujúceho a kupujúci si tieto tovary alebo služby vopred neobjednal,
i) dodanie zvukových záznamov, obrazových záznamov, audiovizuálnych záznamov alebo softvéru v ochrannom obale, ktorý bol po dodaní porušený,
j) dodanie periodickej tlače okrem jej dodávania na základe zmluvy o predplatnom,
k) tovar zakúpený na verejnej dražbe,
l) poskytnutie ubytovacích služieb na iný účel ako na účel bývania, preprava tovaru, nájom automobilov, poskytnutie stravovacích služieb alebo poskytnutie služieb súvisiacich s činnosťami v rámci voľného času, ak podľa zmluvy má predávajúci poskytnúť tieto služby v presne dohodnutom čase alebo v presne dohodnutej lehote,
m) dodanie digitálneho obsahu, ktorý predávajúci dodáva inak ako na hmotnom nosiči, ak
- dodávanie digitálneho obsahu začalo a
- kupujúci udelil výslovný súhlas so začatím dodávania digitálneho obsahu pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy, vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy začatím dodávania digitálneho obsahu, a predávajúci poskytol kupujúcemu potvrdenie podľa § 17 ods. 12 písm. b) alebo ods. 13 písm. b), ak je podľa zmluvy kupujúci povinný zaplatiť cenu.
4. Od ostatných zmlúv uzavretých na diaľku je kupujúci oprávnený odstúpiť aj bez udania dôvodu, a to v lehotách a spôsobom uvedeným nižšie.
5. Kupujúci môže odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku do 14 dní odo dňa prevzatia tovaru v zmysle čl. V. ods. 5 OP.
6. Ak predávajúci poskytol kupujúcemu informácie v rozsahu:
- poučenie o práve kupujúceho odstúpiť od zmluvy podľa § 19 ods. 1,
- podmienkach, lehote a postupe pri uplatňovaní práva na odstúpenie od zmluvy;
- vrátane poskytnutia kupujúcemu vzorového formuláru na odstúpenie od zmluvy podľa prílohy č. 2 k zákonu č. 108/2024 Z. z.
až dodatočne (t. j. nie pred odoslaním objednávky alebo uzavretím kúpnej zmluvy na diaľku), najneskôr však do 12 mesiacov od začatia plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy podľa predchádzajúceho odseku, kupujúci môže odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku do 14 dní odo dňa, keď predávajúci dodatočne splnil vyššie uvedenú informačnú povinnosť.
7. Ak predávajúci neposkytol kupujúcemu informácie v zmysle predchádzajúceho odseku ani dodatočne v zmysle predchádzajúceho odseku, kupujúci môže odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku do 12 mesiacov od uplynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy podľa čl. VIII. ods. 5 OP.
8. Kupujúci môže uplatniť právo na odstúpenie od zmluvy uzavretej na diaľku v listinnej podobe alebo v podobe zápisu na inom trvanlivom médiu (napr. email) a ak bola zmluva uzavretá ústne, na uplatnenie práva kupujúceho na odstúpenie od zmluvy postačuje akékoľvek jednoznačne formulované vyhlásenie kupujúceho, ktoré vyjadruje vôľu kupujúceho odstúpiť od zmluvy (ďalej len „oznámenie o odstúpení od zmluvy“). Kupujúci môže použiť vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy, ktorý je dostupný tu.
9. Lehota na odstúpenie od zmluvy podľa čl. VIII. odsekov 5 až 7 OP sa považuje za zachovanú, ak kupujúci najneskôr posledný deň lehoty odošle oznámenie o odstúpení od zmluvy predávajúcemu.
10. Pri pochybnostiach o doručení sa kupujúcim odoslané oznámenie o odstúpení od zmluvy považuje za doručené uplynutím času primeraného použitému spôsobu doručovania, ak kupujúci vie preukázať odoslanie oznámenia o odstúpení od zmluvy na adresu, ktorú predávajúci oznámil kupujúcemu podľa § 5 ods. 1 písm. b) alebo § 15 ods. 1 písm. a) až c) zákona č. 108/2024 Z. z., alebo na inú adresu, ktorú predávajúci oznámil kupujúcemu po uzavretí zmluvy uzavretej na diaľku. Oznámenie o odstúpení od zmluvy sa považuje za doručené dňom jeho odoslania predávajúcemu na adresu podľa prvej vety, ak poštovú zásielku, ktorej obsahom je oznámenie o odstúpení od zmluvy, nemožno dodať predávajúcemu z dôvodov podľa osobitného predpisu.
11. Kupujúci môže odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku len vo vzťahu ku konkrétnemu produktu alebo produktom, ak predávajúci na základe zmluvy uzavretej na diaľku dodal alebo poskytol viacero produktov.
12. Účinky odstúpenia od zmluvy uzavretej na diaľku sa vzťahujú aj na každú doplnkovú zmluvu k zmluve, od ktorej kupujúci odstúpil; to neplatí, ak sa strany výslovne dohodnú na ďalšom trvaní doplnkovej zmluvy.
13. Doplnkovou zmluvou podľa predchádzajúceho odseku sa rozumie akákoľvek zmluva o dodaní alebo poskytnutí ďalšieho produktu, ktorý súvisí s predmetom zmluvy uzavretej na bez ohľadu na to, či produkt dodá alebo poskytne predávajúci alebo iná osoba na základe dohody s predávajúcim.
14. Predávajúci alebo iná osoba môžu v súvislosti so zánikom doplnkovej zmluvy podľa predchádzajúceho odseku požadovať od kupujúceho len úhradu nákladov podľa § 21 ods. 3 a 5 a § 22 ods. 3 zákona č. 108/2024 Z. z.
15. Dôkazné bremeno o uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy uzavretej na diaľku znáša kupujúci.
16. Úhrada platby za produkt pri odstúpení od zmluvy platená v hotovosti sa zaokrúhľuje na 5 eurocentov; celkový zvyšok nezaokrúhlenej úhrady, ktorý je nižší ako polovica hodnoty 5 eurocentov, sa zaokrúhľuje nadol a celkový zvyšok nezaokrúhlenej úhrady, ktorý je rovný alebo vyšší ako polovica hodnoty 5 eurocentov, sa zaokrúhľuje nahor. Ak je úhrada podľa prvej vety súčtom cien za viac produktov, zaokrúhľuje sa až výsledná úhrada. Úhrada vo výške 1 eurocent alebo 2 eurocenty sa zaokrúhľuje na 5 eurocentov.
Článok IX.
Práva a povinnosti predávajúceho a kupujúceho po odstúpení od zmluvy uzavretej na diaľku
1. Kupujúci je povinný do 14 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy uzavretej na diaľku podľa čl. VIII. ods. 4 OP zaslať tovar späť alebo odovzdať tovar predávajúcemu alebo osobe určenej predávajúcim na prevzatie tovaru; to neplatí, ak predávajúci navrhne, že si tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním určenej osoby. Lehota podľa prvej vety sa považuje za zachovanú, ak kupujúci odošle tovar predávajúcemu najneskôr v posledný deň lehoty.
2. Pri odstúpení od zmluvy uzavretej na diaľku podľa čl. VIII. ods. 4 OP znáša kupujúci len náklady na vrátenie tovaru predávajúcemu alebo osobe určenej predávajúcim na prevzatie tovaru; to neplatí, ak predávajúci súhlasil, že náklady bude znášať sám, alebo ak predávajúci nesplnil informačnú povinnosť podľa § 15 ods. 1 písm. g) zákona č. 108/2024 Z. z.
3. Kupujúci zodpovedá za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru; to neplatí, ak predávajúci nesplnil informačnú povinnosť podľa § 15 ods. 1 písm. f) zákona č. 108/2024 Z. z.
4. Kupujúcemu z uplatnenia práva na odstúpenie od zmluvy uzavretej na diaľku podľa čl. VIII. ods. 4 OP nevznikajú okrem povinností podľa čl. IX. odsekov 1 a 2 OP a povinnosti uhradiť dodatočné náklady podľa čl. IX. ods. 7 OP žiadne ďalšie povinnosti alebo náklady.
5. Predávajúci je povinný do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy vrátiť kupujúcemu všetky platby, ktoré od neho prijal na základe alebo v súvislosti so zmluvou uzavretou na diaľku alebo s doplnkovou zmluvou vrátane nákladov na dopravu, dodanie, poštovné a iných nákladov a poplatkov.
6. Predávajúci je povinný vrátiť kupujúcemu všetky platby podľa predchádzajúceho odseku v rozsahu zodpovedajúcom odstúpeniu od zmluvy, ak kupujúci neodstúpil od celej zmluvy uzavretej na diaľku alebo od celej zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho. Predávajúci nemôže účtovať kupujúcemu dodatočné náklady za dopravu, dodanie, poštovné a iné náklady a poplatky.
7. Predávajúci nie je povinný uhradiť kupujúcemu dodatočné náklady, ak si kupujúci výslovne zvolil iný spôsob dodania, ako je najlacnejší bežný spôsob dodania ponúkaný predávajúcim. Dodatočnými nákladmi sa rozumie rozdiel medzi nákladmi na dodanie, ktoré si zvolil kupujúci, a nákladmi na najlacnejší bežný spôsob dodania ponúkaný predávajúcim.
8. Predávajúci nie je povinný pri odstúpení od zmluvy uzavretej na diaľku, ktorej predmetom je dodanie tovaru, vrátiť kupujúcemu platby podľa čl. IX. ods. 5 OP predtým, ako mu je tovar doručený, alebo kým kupujúci nepreukáže zaslanie tovaru späť predávajúcemu, ibaže predávajúci navrhne, že tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním určenej osoby.
9. Predávajúci je povinný vrátiť kupujúcemu platby podľa čl. IX. ods. 5 OP rovnakým spôsobom, aký použil kupujúci pri ich úhrade; tým nie je dotknuté právo predávajúceho dohodnúť sa so kupujúcim na inom spôsobe úhrady, ak kupujúcemu nebudú v súvislosti s úhradou účtované žiadne poplatky.
10. Jednostranné započítanie pohľadávok predávajúceho a kupujúceho, ktoré vzniknú odstúpením od zmluvy podľa čl. VIII. ods. 4 OP, sa zakazuje.
Článok X.
Predaj výrobkov s atypickými rozmermi (predaj tovaru zhotoveného podľa osobitných požiadaviek kupujúceho, tovaru vyrobeného na mieru, alebo tovaru určeného osobitne pre jedného kupujúceho)
1. Predávajúci predáva aj výrobky s atypickými rozmermi, t. j. s takými rozmermi, ktoré nie sú uvedené v ponuke e-shopu www.adelafilipp.sk.
2. Objednanie výrobku s atypickými rozmermi sa spravuje nasledujúcimi ustanoveniami:
a) objednať výrobok s atypickými rozmermi možno iba prostredníctvom emailu, zaslaného na adresu: info@adelafilipp.sk,
b) po doručení emailu predávajúci vypracuje kupujúcemu cenovú ponuku,
c) kupujúci písomne oznámi predávajúcemu, či s vypracovanou cenovou ponukou súhlasí,
d) kupujúci a predávajúci sa dohodli, že platba za tovar bude uskutočnená formou bezhotovostného prevodu na účet predávajúceho a to pred výrobou objednaného tovaru,
e) kupujúci berie na vedomie, že dodacia lehota výrobku s atypickými rozmermi je orientačne 2-4 týždne (nie však viac ako 30 dní odo dňa uzavretia kúpnej zmluvy v zmysle tohto článku).
3. Kúpna zmluva v zmysle tohto článku je uzavretá dňom, kedy je doručený súhlas kupujúceho s cenovou ponukou predávajúcemu.
4. Ostatné ustanovenia týchto OP sa na kúpnu zmluvu v zmysle tohto článku aplikujú primerane.
Článok XI.
Alternatívne riešenie sporov
1. V prípade, ak sa kupujúci domnieva, že boli porušené jeho práva, alebo ak vznikne medzi kupujúcim a predávajúcim spor z uplatnenia práv zo zodpovednosti za vady, na podklade zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov má právo obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu. Identifikačné a kontaktné údaje predávajúceho sú uvedené v čl. I. OP.
2. Alternatívne riešenie sporov je prístupné iba kupujúcemu – spotrebiteľovi. Hodnota sporu musí presahovať 20€. Hoci je alternatívne riešenie sporu striktne bezodplatné, subjekt alternatívneho riešenia sporu môže od navrhovateľa (kupujúceho) požadovať úhradu poplatku do výšky 5€ vrátane DPH.
3. Cieľom alternatívneho riešenia sporu je dohoda predávajúceho a kupujúceho o zmierlivom vyriešení sporu. Dosiahnutá dohoda nebráni uplatňovaniu nárokov na súde.
4. Pokiaľ predávajúci kupujúcemu žiadosť o nápravu odpovie zamietavo alebo na ňu do 30 dní odo dňa jej odoslania neodpovie, kupujúci má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu. Tento návrh sa podáva príslušnému subjektu alternatívneho riešenia sporov, ktorým je Slovenská obchodná inšpekcia (https://www.soi.sk/), poprípade aj iné právnické osoby, zapísané v zozname Ministerstva hospodárstva Slovenskej republiky. Predávajúci má právo vybrať si subjekt, ktorý sa bude jeho návrhom zaoberať. Zoznam je prístupný tu (hyperlink: https://www.economy.gov.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-1/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov-1).
5. Návrh je možné podať v listinnej alebo elektronickej podobe alebo aj ústne do zápisnice. Ministerstvo hospodárstva Slovenskej republiky uverejnilo vzor návrhu, ktorý je možné na tento účel použiť a je voľne dostupný tu (hyperlink: https://www.economy.gov.sk/uploads/files/7cbv11eK.pdf).
6. Kupujúci je oprávnený využiť platformu riešenia sporov online a to v jazyku, ktorý si zvolí. Kupujúci je oprávnený na tento účel využiť platformu RSO, ktorá je dostupná na webovej stránke http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
Článok XI.
Ochrana osobných údajov
- Osobné údaje sú spracúvané v súlade so zákonom č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov v znení neskorších predpisov.
- Prevádzkovateľ neposkytuje osobné údaje kupujúceho tretej osobe, okrem zvolenej prepravnej spoločnosti ktorá zabezpečuje doručenie tovaru alebo služieb, alebo štátnym orgánom v prípade kontroly, prípadne sprostredkovateľovi a to na základe vzájomnej zmluvy uzatvorenej podľa Zákona č. 18/2018 Z.z.
- Prevádzkovateľ je povinný zabezpečiť osobné údaje pred ich sprístupnením neoprávneným osobám, prijatím vhodných technických a organizačných opatrení. Taktiež všetci zamestnanci prevádzkovateľa sú povinní dodržiavať mlčanlivosť vo vzťahu k osobným údajom.
- Dotknutá osoba má práva vymedzené v zmysle ust. § 19 a nasl. Zákona č. 18/2018 Z.z. o ochrane osobných údajov v znení platných noviel a to konkrétne:
a) právo na informácie, ktoré je plnená týmto obsahom a obchodnými podmienkami,
b) právo požadovať prístup k osobným údajom týkajúcich sa dotknutej osoby - § 21 Zákona spočíva vo Vašom práve dožadovať sa akým spôsobom a na aké účely sú Vaše údaje spracúvane, pričom túto požiadavku môžete adresovať na kontaktný e-mail.,
c) právo na opravu osobných údajov - § 22 Zákona Vám umožňuje opraviť osobné údaje ak sú neaktuálne,
d) právo na vymazanie osobných údajov - § 23 Zákona využijete v prípade ak nemáte záujem, aby prevádzkovateľ ďalej spracúval osobné údaje,
e) právo na obmedzenie spracúvania osobných údajov - § 24 Zákona uplatníte v prípade ak sa domnievate, že osobné údaje boli spracúvané v rozpore so zákonom,
f) právo namietať spracovanie osobných údajov - § 27 Zákona,
g) právo na prenosnosť osobných údajov,
h) právo podať podnet na dozorný orgán vo vzťahu k spracúvaným osobným údajov.
- Prevádzkovateľ od kupujúceho získava nasledovné osobné údaje: názov spoločnosti ,meno, priezvisko, adresa na doručenie, fakturačná adresa, telefónne číslo, e-mailová adresa, ktoré sú spracúvané za účelom korektného vybavenia Vašej objednávky. Tieto osobné údaje sú uchovávané po dobu 10 rokov pre účely archivácie. V rámci vybavenia objednávky dochádza k spracúvaniu osobných údajov za účelom vystavenia faktúr, vystavenia skladových (dodacích) listov, zabezpečenia dopravy ako aj účtovania v účtovníctve.
Článok XII.
Záverečné ustanovenia
1. Odoslaním objednávkového formuláru kupujúci potvrdzuje, že súhlasí so znením týchto OP.
2. Ak je kúpna zmluva uzatvorená v písomnej forme, akákoľvek jej zmena musí mať písomnú formu.
3. Vzťahy neupravené týmito všeobecnými obchodnými podmienkami sa spravujú príslušnými ustanoveniami zákona č. 40/1964 Zb. Občianskeho zákonníka v znení neskorších predpisov, zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov, zákona č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, zákona č. 22/2004 Z. z. o elektronickom obchode a o zmene a doplnení zákona č. 128/2002 Z. z. o štátnej kontrole vnútorného trhu vo veciach ochrany spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, ako aj inými súvisiacimi predpismi, zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov, príp. iných právnych noriem platných na území Slovenskej republiky.